KBC Logo
Zichtrekeningen-vergelijken.be

KBC Mobile: de beste banking app ter wereld!

KBC Mobile wereldtop exact 10 jaar na lancering.

Publicatie op 29 september 2021

Het onafhankelijke internationale onderzoeksbureau Sia Partners heeft in een vergelijkende studie KBC Mobile uitgeroepen tot de beste mobile banking app werelwijd. Exact 10 jaar na lancering.

App Kbc

Deze bekroning is voor KBC des te belangrijker omdat Sia haar onderzoeksdomein in de voorbij jaren systematisch uitbreidde. Voor de huidige editie onderzocht Sia niet minder dan 135 banken uit 17 landen werelwijd.

Sia wijst in haar analyse van KBC Mobile onder andere op het opvallend groot aantal extra 3rd-partydiensten, de simulatietools, de volledige online-afwikkeling van heel wat transacties, de uitstekende en probleemloze gebruikerservaring, de connectiviteit (bv. wearables, itsme, geldafhalingen aan de ATM,...) de interactiemogelijkheden met de andere fysieke en digitale distributiekanalen van KBC en de centrale rol van Kate- de digitale persoonlijke assistent van KBC.

 

Bekroning voor 10 jaar KBC Mobile

Op 19 september 2011 lanceerde KBC zijn eerste mobiele banktoepassing, een applicatie voor basistransacties. Exact 10 jaar later staat KBC Mobile centraal in de klantenbenadering van KBC en is het uitgegroeid tot dé referentie in de markt. Dat Sia Partners uitgerekend nu KBC als digital leader bekroont in een wereldwijd gevoerd onderzoek bij 135 sectorgenoten, geeft deze verjaardag nog meer uitstraling.

De voorbije 10 jaar evolueerde KBC Mobile ingrijpend: van een eenvoudige applicatie voor basistransacties en rekeningconsultaties naar een volwaardig, klant-centraal ecosysteem dat proactief voorziet in de invulling van steeds meer behoeften van de klant. Dit behoeften situeren zich niet enkel op het vlak van bankieren en verzekeren, beleggen maar omvatten ook mobiliteit, vrije tijd, enz.

Een paar recente gebruikscijfers van KBC Mobile

  • 1,6 miljoen Belgische klanten maken actief gebruik van KBC Mobile, met meer dan 50 miljoen log-ons per maand
  • KBC Mobile krijgt van zijn gebruikers een uitstekende NPS-score van 63,3 (september 2021).
  • Eind augustus 2021 telde KBC bijna 640.000 unieke gebruikers van 3rd-partydiensten in KBC Mobile een verdrievoudiging t.o.v. gans 2019. Het aantal 3rd-partytransacties sinds het begin van het jaar overschrijdt nu al ruim de 2 miljoen of meer dan over gans 2019.
  • De voorbije 8 maanden registreerde KBC 4 miljoen klantenconversaties met Kate. 1,3 miljoen van deze conversaties leidden tot transacties allerhande (bancaire en verzekeringsdienstverlening).

Johan Thijs, CEO KBC Groep ziet deze topranking als een bekroning van het harde werk van de voorbije jaren : "Deze wereldwijde toppositie van KBC Mobile in de Sia-ranking is een duidelijke erkenning van 10 jaar innoveren, ontwikkelen en vooral luisteren naar onze klanten door al onze medewerkers. […] De digital first-aanpak die we een jaar geleden naar voren schoven als kern van onze strategie, werpt hier duidelijk zijn vruchten af en toont de innovatiekracht waarop we als groep kunnen bouwen.”"